Dreaming

Dreaming

Sivut

torstai 25. joulukuuta 2014

ihmissuhteet joulun aikaan

Joulu on rauhoittumisen aikaa. Tai monelle sen pitäisi olla sitä, mutta täydellisyydentavoittelun mukanaan tuoma stressi ja toimimattomat ihmissuhteet kiristävät ilmaa, kun sukulaiset usein kokoontuvat yhteen.

Tässä valossa en voi kuin ihmetellä omaa joulunviettopaikkaani, tämä on minulle ensimmäinen joulu tuoreehkon avomieheni suvun parissa.

Miten kenelläkään voi olla niin hyvä tuuri lähisuvun suhteen. Eli tunnelma on niin hyvä, ettei monen pyhän, ja kovan pakkasen aiheuttaman runsaan sisätiloissa olon aiheuttama runsas ajanvietto yhdessä kiristä hermoja, päinvastoin.

Tämä saattaa olla monelle aivan normaalia, mutta itse en ole viettänyt tämäntyylisiä perhejouluja koskaan aiemmin, olenhan omassa rauhassaan viihtyvän yksinhuoltajan omassa pienessä piirissään viihtyvä tytär. Poikanikin otettiin mukaan joulunviettoon perheenjäsenenä, kuten minutkin.

Vaikka isäni kanssa olimme tulimme pääsääntöisesti hyvin toimeen, ajelimme usein lapsuudessani jouluna pitkin kaupungin hiljaisia katuja, ja puhuimme olevamme orporaukkoja joilla ei ole isoa sukua joka kokoontuu yhteen. Siksi olen jäänyt sitä kaipaamaan. Ja nyt olen viettämässä aivan ihanaa perhejoulua uudessa perheessäni.

Olen onnekas. Sen lisäksi että olen vihdoinkin löytänyt itselleni sen oikean miehen, olen myös löytänyt itselleni sen oikean perheen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro mitä on mielessäsi.